top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

מלך היוגו של תל-אביב


 

יוגו התחיל כטרנד עולמי שהגיע לארץ, אבל כבר מזמן תל-אביב הפכה למוקד עליה לרגל לחובבי היוגו ובנתה לעצמה שם בתחום. אז מה אנחנו כל-כך אוהבים ביוגו הזה, מי עושה את זה יותר טוב ומי יוכתר מלך היוגו של תל-אביב? יצאנו לבדוק.

משהו קורה ברחוב בן יהודה בתל-אביב. מצידו הדרומי, גורדון, מוצבת לה תמרה, מעצמת היוגו הותיקה והנדנדות. מצידו הצפוני, בן-גוריון, נפתחה טופיה, המציעה יוגו שף עם קונספט שונה. עובר אורח תמים יבקש לדעת האם לפנות ימינה או שמאלה בהגיעו לבן יהודה. כדי לא לבלבל את התנועה, יצאנו למשימה הקשה - לבדוק מי שולט בזירה.

נתחיל בהבהרת מושגים למי שחי על מאדים בעשור האחרון. יוגו הוא מקפא יוגורט בטעמים עליו בוחרים תוספות שונות כגון פירות, שוקולדים, עוגיות ורטבים. זה הבסיס להכל, כביכול קונספט פשוט אבל מסתבר שגם אותו אפשר להמציא מחדש ויש שוני בין מקום למקום. אז ברשותכם, ניגש להשוואה.

קונספט

בתמרה החוויה מתחילה בקופה. אתם בוחרים את גודל המנה ומשם מועברים לברמן התוספות שיאפשר לכם לבחור איזה יוגו תרצו ועליו ישים איזה תוספות שתרצו עד שיגמר המקום. מספר הרטבים (סילאן או שוקולד למיניהם) מוגבל בהתאם לגודל המנה.

בטופיה הקונספט עובד הפוך. בהגיעכם אתם לא עוברים דרך הקופה עדיין, אלא מתחילים ישר ולעניין - ביוגו. בוחרים את גודל המנה ולוקחים את הכוס המתאימה. עכשיו הכל עובד בשיטת ״הרכב יוגורטך בעצמך״. אתם בוחרים איזה יוגו למזוג לכוס וכן אפשר גם לערבב. לאחר מכן אתם ניגשים לשולחן מלא התוספות ושמים לכם מכל טוב על היוגו. גם פה מספר הרטבים מוגבל ואתם יכולים לקחת מבחנת רוטב (מגניבה ביותר), אחת. אחרי שסיימתם למלא את היוגו, מניחים אותו על מגש זהב שכזה ומשלמים בקופה.

נקודה מדהימה היא שבארץ אין הגבלת תוספות. היוגורטריות המקוריות בחו״ל מגבילות את כמות התוספות בהתאם לגודל המנה ולרוב גם מציעות מבחר פחות עשיר. נקודת זכות אדירה ומפנקת ליוגורטריות הישראליות.

ניקוד: טופיה 1 - 0 תמרה


בתמונה: יוגורטרייה עם קונספט שונה.

מבחר תוספות

טופיה מציע מבחר רחב של תוספות מקרמבל ועד תותים ומגוון רטבים מעניינים כמו רוטב קפה (טעים!). אני חובבת מתוקים אבל גם בריאות ואני חייבת להודות שלא מצאתי את עצמי בין כל האפשרויות. טופיה מתהדרת בשם יוגורטריית שף. אני משערת שלכן ציפיתי לקבל איזה יוגורט מיוחד עם אלכוהול, או הרכב מיוחד של תוספות שיזכיר קינוח אחר או לפחות תפריט המלצות לתוספות. אבל ׳הרכב יוגורטך בעצמך׳ לא פעל לטובתי וכמו ילדה קטנה שמתי את מה שתפס. בקיצור הרבה שוקולדים. בעיקר התאכזבתי ממגוון הדל של הפירות הטריים לעומת שאר המתוקים. יוגורט הוא עדיין האופציה הבריאה שלנו לגלידה (או לפחות נתפס ככה), אז לפוצץ את המנה בפירורי עוגיות לוטוס לא הייתה כוונת המשורר ואם כבר פירות, אז עדיף טריים מאשר ריבות או פירות מבושלים. לעומת זאת, הרטבים ללא ספק מנצחים. נסו את רוטב הקפה שמוגש במבחנות מושלמות. חייבת לציין שלא הבנתי באיזה שלב שופכים אותו על היוגו, לפני ששמים את התוספות או מעליהן, אז פשוט אכלתי אותו בסוף. כן, עם כפית.

תמרה מציעה מבחר רחב של תוספות מפירות שתמיד נראים מאד טריים ונעימים לעין ולחיך ועד למגוון שוקולדים קלאסיים כמו מקופלת. תמיד יהיה איזה גיוון בטעמים - לדוגמא סברס בעונה או איזה עוגיה או שוקולד שונים שלא נמצאים בתפריט הקבוע. אפשר להגיע לתמרה וכמובן למלא את כל הכוס בשוקולדים ומתוקים, אבל משהו במגוון היפה והטרי של הפירות גורם לך תמיד לפנות אליהם קודם כל ולכן מבחינתי בנקודה הזו הם עונים על הצורך בקינוח בריא וטעים. נקודה לתמרה.

ניקוד: טופיה 1 - 1 תמרה

עיצוב

כשתמרה פתחו את הסניף בבן יהודה לפני כמה שנים, לא היה סיכוי להגיע לשבת על הנדנדות. כולם התאהבו בעיצוב עם הנדנדות והן תמיד היו תפוסות על ידי אנשים מגיל שנתיים עד לגיל שמונים. עכשיו, טופיה מפתיעה עם עיצוב אלגנטי, ריהוט מעץ ובחוץ כיסאות יוקרתיים ונוחים. לתמרה יש קו נקי, תכלת-לבן, וכיסאות סמי-נוחים בחוץ עם כורסאות ספק פופים. בהחלט היה נח לשבת בטופיה והמקום הציע מושבים בשפע גם בחוץ וגם במזגן בפנים.

ניקוד: טופיה 2 - 1 תמרה


בתמונה: שולחן התוספות והיוגו בתמרה. קרדיט>> https://instagram.com/souk_and_pix/

טעם ומבחר היוגורטים

הקסם והיתרון התחרותי של טופיה טמון בטעמים המיוחדים ומבחר היוגורטים. טופיה מציעה מבחר טעמים מטבעי, לחמאת בוטנים ועד למנגו. היוגורט מושקע ופה באמת מרגישים את מגע השף.

היוגורט של תמרה קלאסי וטעים - הוא מהווה בסיס שמאפשר לקסם להתרחש בתוספות. יש גם אפשרות לבסיס אסאי או קוקוס.

בנוסף שני המקומות מציעים פתרון לטבעוניים ולרגישים לחלב ועל זה יקבלו שניהם נקודה.

ניקוד: טופיה 3 - 2 תמרה

מחיר

המחירים הם סך הכל דומים, אך תמרה קצת יותר זולים בין 24 ש״ח ל34 ש״ח בהתאם לגודל המנה ויש גם כרטיסיה משתלמת (למכורים) שמקנה יוגו חינם בניקוב ה11. טופיה קצת יותר יקרה יותר - בין 27 ש״ח ל34 ש״ח בהתאם לגודל המנה ותוספת של 5 ש״ח אם תרצו את מנת השף עם עוגה או וופל בתחתית. הכל עם תוספות כיד המלך או לחילופין כמה שנכנס בכוס.

ניקוד: טופיה 3 - 3 תמרה


בתמונה: שולחן התוספות של טופיה

אסתטיות

מבחוץ טופיה נראה מקום מאד מושך ואני בטוחה שזה גם עובד כי כל היום יש שם אנשים. מצד שני, לא הרגשתי בנח עם שולחן התוספות הפתוח לעולם כולו. ההרגשה הייתה כמו בבופה של חדר אוכל, התוספות שניסיתי לשים כל הזמן נפלו לי וגם לאחרים ויצרו הרגשה של בלאגן וחוסר סדר. אומנם השולחן היה נקי וכל הזמן ניקו סביבינו, אבל מסתבר שזו מומחיות גדולה לשים את התוספות על היוגו ואולי עדיף להשאיר את האומנות הזו לברמנים מאחורי הזכוכית. בנוסף, יש משהו לא אסתטי ואולי אפילו לא הגייני בלשים תוספות מתוך צלוחיות אחרי שאנשים אחרים התעסקו בהן לפני. לבסוף, בגלל שאני לוקחת את התוספות בעצמי, כנראה שלקחתי פחות ממה שהייתי לוקחת בתמרה - אני אסביר. יש משהו פסיכולוגי בתוספות. בתמרה, לכל תוספת שאני רוצה להוסיף יש לי אישור מהברמן תוספות שזה בסדר, אין בעיה, יש עוד מקום. בטופיה, עצם הלקיחה לבד ושהכל נופל מהתוספת הראשונה, נותנת לי הרגשה של חזירות - ״תפסיקי לא צריך לקחת יותר״, ״זה נופל וכנראה שלקחת יותר מדי״.

בקיצור, פה טמון הכלב בעיני. אני לא אהבתי את ׳הרכב יוגורטך בעצמך׳, ואני מעדיפה את ׳הרכיבי לי (את בעצמך) תמרה׳.

ניקוד: טופיה 3 - 4 תמרה

אקסטרות

בטופיה ״האקסטרה״ היא החויה של המקום והקונספט. בנוסף ישנה אפשרות למנת השף - מנה גדולה של יוגורט על בסיס של עוגה או וופל בלגי. לא טעמתי האמת כי זה פשוט הרגיש לי כבר מתוק מדי.

תמרה מציעה גם אסאי ועליו תוספות וכן בשנתיים האחרונות החלה לשווק חזק גם את הארטיקים הטבעיים והבריאים שלהם. קלאסי וטעים. תיקו בקטגוריה הזו.

ניקוד: טופיה 4 - 5 תמרה

אז מי הוא מלך היוגו של תל אביב?

אם אתם עם הילדים ובא לכם פעילות אחר הצהריים בנוסף לקינוח - טופיה הוא המקום בשבילכם.

אם אתם נטולי ילדים או הורים לילדים בוגרים יותר או קטנים ממש - אנחנו דובקים בתמרה.

אנחנו מפרגנים למקומות חדשים אך כרגע מרגישים שלטופיה יש עוד מקום לשיפור ואנחנו נותרים נאמנים למוסד המקורי. טופיה היא אכן קונספט מגניב, וזהו בהחלט מקום לקחת אליו את הילדים כדי ׳שישחקו׳ עם האוכל, אבל הבוגרים יותר יעדיפו את תמרה. בריא, טעים, נקי ואסתטי. טופיה, אל ייאש. זה לא אומר שויתרנו עליכם, הקונספט באמת מושך ובפעם הבאה שניקח תיירים ליוגו - עדיין תעמוד בפנינו התלבטות קשה אם לפנות ימינה או שמאלה בבן יהודה.

מי הוא מלך היוגו שלכם? שתפו אותנו בדעה שלכם.


bottom of page