top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

קיוטו - חלק א' - יום ראשון מושלם

עודכן: 1 ביולי 2020

יפן הייתה עד לפני כמה שנים, יעד אקסלוסיבי ששמור לעשירים או הרפתקנים בלבד. בפסח האחרון לעומת זאת, ניתן היה להצהיר שהתופעה הזו שינתה פניה לגמרי, כאשר לא הייתה פינה נידחת ביפן שלא פגשנו בה בתיירים ישראלים. ישראלים, כמי שנחשבים עם שאוהב לטייל, הגיעו רשמית ליפן.


אז גם אנחנו היינו שותפים לטרנד העולה ונסענו כל המשפחה לשבועיים מדהימים ביפן. יצא שכמה זוגות חברים שלנו טיילו ביפן ממש באותם ימים אבל המדהים הוא שלמרות החפיפה הגדולה בין המקומות המתוירים שכולנו ביקרנו בהם, לכל אחד מאיתנו הייתה פשוט חוויה שונה לחלוטין.


בפוסטים הבאים אציג לכם כמה שיותר מהמידע שרכשתי לגבי הטיול המיוחד הזה ואני בטוחה שהם יעזרו לכם למצוא את יפן שהכי מתאימה לכם.


בחרתי להתחיל בפייבוריטית שלי מהטיול הזה - קיוטו. אם חשבתי לפני הנסיעה שטוקיו היא ה-עיר שאני חייבת להגיע אליה, הופתעתי לגלות את הקסם של קיוטו והערים שסובבות אותה. נופים מדהימים, היסטוריה כל-כך שונה ומיוחדת ממה שלמדנו להכיר בעולם המערבי: על קיסרים, בודהיזם, שוגון, סמוראים וכמובן גיישות. תרבות של יופי, ניקיון, צבעוניות ובעיקר הרבה מחשבה.


אז קיוטו, יאללה מתחילים.


מקדש הזהב Kinkakuj (או "המקדש המוזהב")

התחנה הראשונה שלנו בקיוטו. המקדש הוקם בתחילה כוילה לפרישת השוגון ב1300 והוסב למקדש זן בודהיסטי. למקדש המוזהב יש גן יפני שצמוד אליו והאגם שבקדמתו נקרא אגם המראה (Kyōko-chi).

קיוטו, מקדש, יפן, מקדש הזהב, המקדש המוזהב, טוקיו
מקדש הזהב

הסביבה של המקדש מדהימה ביופייה, מהכניסה בשער ועד לגן המקסים הסובב את האגם ואת המקדש.


ביפן תמצאו הרבה נשים וילדות מחופשים לגיישות או מייקות בעיקר בכל האתרים התיירותיים. זה ממש חלק מהחוויה בשבילם ובאזורים ייעודים, כמו בגיון - אזור הגיישות, תוכלו גם לשכור בגדי גיישות בעצמכם ולהסתובב ככה לכמה שעות.




מחוץ למקדש תוכלו למצוא חנויות גלידה קטנות עם אבקת זהב כדי לחגוג את חגיגת הזהב שחוויתם עכשיו. זה כמובן נחמד לאינסטגרם אבל לא מוסיף דבר וחצי דבר לטעם :)


יער הבמבוקים ואזור Arashiyama


יפן, יער הבמבוקים, קיוטו
יער הבמבוקים קיוטו

יער הבמבוקים היה אחד האתרים שהכי חיכיתי להגיע אליהם בטיול. היער הוא שמורת טבע טבעית של במקבוק, היער לא גדול אבל הוא מאד עוצמתי. מזהירה מראש שהוא מאד מתוייר ולכן ככל שתקדימו יש לכם יותר סיכוי להנות מכל היופי הזה לבד. אנחנו ביקרנו בשעות הצהריים והמקום היה מפוצץ אנשים שמחפשים פינה שקטה לתמונה נטולת אנשים ברקע. זה בהחלט לא היה פשוט :)

ההפתעה הגדולה מבחינתי הייתה דווקא האזור עצמו. אם תמשיכו ותסיימו את היער עד הסוף תגיעו ראשית למצפה מקסים על הנהר ואחריו תמשיכו עם השביל של הפארק ותגיעו לחופי האגם המקסים. ממליצה לעצור לאיזה קפה אל מול הנוף המרשים ולהמשיך קצת לכיוון העיירה.


עם החזרה לכביש הראשי בעיירה תמצאו חנויות מזכרות קטנות ומיוחדות כמו גם חנות שמיועדת רק לדברים של מיפי. מצאנו שם כלי אוכל חמודים לגאיה וכמובן שהיה מבחר מטורף וחוויה כייפית רק להסתובב בחנות. יש גם ממול בית קפה לחתולים בנגליים שחשבנו לפקוד, לא כי אנחנו איזה חובבי חתולים אלא פשוט כי החוויה המוזרה נשמעה מעניינת, אבל אז ראינו שיש שם גם ינשופים קשורים ברגלם בתוך כלובים והעדפנו שלא לתמוך במקום. תדעו שזה קיים.

הנה כמה תמונות אווירה מהעיירה.


אז הנה לכם יום ראשון מושלם בקיוטו. מוזמנים לעקוב אחרי הפוסטים הבאים ולשתף אותי במחשבותיכם.

תהנו!

הילי

bottom of page