top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

הרגשה של חו"ל במרחק שעה נסיעה ובלי לקרוע את הכיס: עכו.

עודכן: 18 בינו׳ 2019

מה אתם יודעים? יש דבר כזה חופשה בארץ ולא במחיר שקורע את הכיס.


כבר תקופה שעדי ואני מחפשים אופציה לחופשה זוגית. פעם ראשונה לנסוע רק שנינו. רצינו אירופה אבל בין הלו"זים שלנו והרצון לא להשאיר את גאיה לבד להרבה זמן, החופשה הייתה יוצאת מאד מאד קצרה ולא מצדיקה את ההוצאה. הסתכלנו קצת על מקומות בארץ אבל פשוט לא היה בא לי על עוד עיר שכבר ביקרתי בה מליון פעמים ולהוציא סכום של חופשה באירופה על מלון בארץ. בקיצור, תסכול.ואז הגיעה הישועה. אירה, מלכת האינסטגרם, למקרה שאתם לא מכירים הנה לינק לאינסטגרם שלה, פירסמה בשבת בערב פוסט המלצות על סופ"ש זוגי מיוחד בעכו!התאהבתי בהמלצות ובאותו רגע עשיתי קופי פייסט והחלטתי לשחזר את החופשה בדיוק כפי שהיא המליצה לשבוע לאחר מכן. בסופ"ש האחרון נסענו שנינו לעכו, הגענו לחלק גדול מההמלצות של אירה והוספנו כמה המלצות וחוויות מעולות משלנו ובאמת שהיה מוצלח! אז מעבירה הלאה ומאחלת לכם לעשות פשוט קופי פייסט על הרשימה הבאה. תהנו!



איפה ישנים? אז הכל התחיל מהתמונות שאירה חלקה של החדר בו הם ישנו. מליסנדה הוא דירה/חדר/צימר ששופץ על ידי מעצבת מקסימה בשם מיכל כאשר לפני כן הוא בכלל היה מחסן לבעלי חיים. כמישהי ששונאת צימרים כי זה אף פעם לא נקי מספיק, התאהבתי באופציה לישון בחדר מבודד שנראה כמו חדר מלון וכך בדיוק היה. הדירה מקסימה ובמיקום מעולה. בקיצור אני ממליצה. מלונות נוספים מומלצים באזור הם ערבסק ואפנדי - בשניהם ביקרנו אבל לא ישנו שם. אז איך מזמינים? כנסו לbooking.com ואתם מוזמנים להזמין את החדר (או האמת כל מלון אחר בעכו) דרך הלינק הזה ולהנות מ10% הנחה על כל הזמנה. מפרגנת ;) או שכמובן שיש גם airbnb שווים באזור רק לא ניסיתי אותם והנה קופון הנחה גם שם. תוכנית:אתם כבר מכירים אותי וברור שהיה גוגל דוק מסודר עם המלצות עוד לפני הנסיעה. בין ההמלצות של אירה לבין ההמלצות של מיכל המהממת מהמלון יצא לנו לו"ז מושלם.

אם כך להלן:


שבת

בוקר:

10:00: יציאה מתל-אביב [התכנון היה לצאת ב10, אבל הייתי חולה ואיטית ולא היינו בטוחים שנצא עד הרגע האחרון, אז תשנו פה ל11:15 בעצם:)]נסיעה של שעה ורבע (תבדקו בוויז, אבל אם אין פקקים תוותרו על מנהרות הכרמל בדרך, סתם יקר ולא באמת חוסך זמן כשאין פקקים).

צהריים:

13:00 מעדלה (בבזאר הטורקי) (יכולים גם לאכול בחומוס סעיד (בשוק))אכלנו במעדלה לאחר המלצות של כמה וכמה אנשים. היה נחמד והבעלים, עדנאן, היה מקסים וחברותי. אוכל ערבי בסולם הגבוה. שימו לב שהמנות מאד גדולות ולא הבנו שאנחנו מזמינים כמות אוכל לא הגיונית. המחירים הם מחירי תל אביב ללא ספק וכנראה שכך גם הם 90% מלקוחות המסעדה לפי הבעלים.המסעדה ממוקמת בבאזר הטורקי; והבאזר הטורקי נמצא במרחק כמה צעדים ימינה ממליסנדה. לא עמוס או צפוף מדי. הרבה המליצו עליו אבל האמת שאולי זה כי הגענו בשבת והרב היה סגור, לא הבנתי על מה כל ההמולה.משם המשכנו כמה דקות ברגל למעלה לכיוון המבצר. שם יש Tourist Information ובו קונים כרטיס משולב למנהרות ולמוזיאון האבירים (40 ₪ יחד) ושם גם הכניסה למוזיאון האבירים.


אחה"צ:

אולמות האבירים: גם אם אתם לא בעניין של מוזיאונים, אני ממש ממליצה לא לוותר על החוויה הזאת. עולם שלם מלא בהיסטוריה מתגלים באולמות האבירים. למדתי מלא על ההיסטוריה של עכו מהשעה הזאת במוזיאון וזה ממש שווה את ההשקעה. המוזיאון סופר מושקע ומתקדם ומלווה במדריך קולי (אוזניות). מנהרות : מתחת לעיר העתיקה יש מנהרות שנחפרו לפני כמה מאות ומובילות ממרכז העיר עד למים. מלא היסטוריה יש בעיר הזאת והמנהרות היו תוספת מגניבה לחוויה. הכניסה היא באותו כרטיס שקנינו לאולמות האבירים. השוק: השוק הוא בדיוק כמו שהייתם מדמיינים שוק מקומי/תיירותי, מלא בתבלינים, דגים, ממתקים מקומיים והרבה דברים ממש קטנים שממש לא צריך. עברנו בו איזה 5 פעמים ביומיים רק כי הוא ממוקם באמצע העיר ופשוט צריך לעבור דרכו כדי להגיע ליעד, ממש לא כי היה בו משהו מעניין.


​​שימו לב: בחורף עכו נסגרת מוקדם ובאזור 17:00 כבר נסגרים כל המוזיאונים וכאלה. אז עדיף להתחיל מוקדם.באזור 16:30 הלכנו לראות את השקיעה ולטייל על חומות העיר העתיקה. נוף מהמם של המפרץ. עוד אופציה מגניבה היא לעלות לגג של מלון אפנדי ולשבת שם בבר על איזה כוס יין עם הנוף של השקיעה.







ערב:

20:00 - מסעדה אלמרסא. אם תקחו משהו מהממלצות שלי, זאת צריכה להיות ההמלצה. מסעדה מעולה בסטנדרטים של תל-אביב אם לא יותר. כל מנה שהזמנו הייתה פשוט טעימה. המלצר היה פשוט מלך ואמר לנו שאנחנו מזמינים יותר מדי ושכדאי לנו להזמין חצאי מנות מחלק מהמנות (כן יש להם אופציה כזאת! והלוואי ולכל המסעדות בעולם הייתה את האפשרות הזאת). הזמנו כמה ראשונות (כולל חצי מנת קובות) ואני הזמנתי דג בורי לפי המלצת המלצר , ועדי מחבת פירות ים. לקינוח הזמנו מחבת כנאפה שהיה פשוט שלמות! כמובן שלא הצלחנו לסיים מחבת שלם אז המלצר (המלך כבר הזכרתי?) ארז לנו לדרך וסגר לנו את הפינה של להביא לגאיה כנאפה משובח מעכו.


ראשון

8:00 : ספא חמאם טורקי .

החמאם הייתה המלצה של אירה ושל מיכל ובהחלט המלצת הטיול. חוויה ממש מגניבה להיות בחמאם טורקי. יש בפנים סאונה יבשה ורטובה והמעסות עושות לכם מסאג' וקרצוף. נשמע מפחיד אני יודעת, אבל זה דווקא מגניב. החמאם הוא עסק משפחתי של אבא ובניו ולקח 6 שנים לבנות אותו בגלל שכדי לחפור אותו היה צריך פיקוח של רשות העתיקות (יש מלא היסטוריה בעיר הזאת זה מטורף) וממש חפרו אותו עם עט חפירה. את האבנים שהוציאו משם העבירו לאתרי רסטורציה אחרים. 10:15 : ארוחת בוקר.

בגלל החמאם פספסנו את האופציה לארוחת בוקר בערבסק אבל במקום זה אכלנו בחומוס סעיד, כי בכל זאת, When in Akko. אני לא מאוכלי החומוס אבל מוכנה לזרום עם החוויה, וזה מגניב דווקא. חומס ב18 ₪ (8 ₪ בטו גו). לקחנו גם חומוס למשפחה אבל כשהגענו לתל אביב החומוס נמצא חשוד בטריותו אז זרקנו הכל לפח, אז אולי תוותרו על המתנות מפה.

 

הכנות לטיול :

1. לסגור מלון

2. להזמין מקום בחמאם. מתמלא מהר וחוויה שלא שווה לפספס. אז תסכימו אפילו לשעות ההזויות.

3. להזמין מקום באלמרסה לארוחת ערב.

4. בייביסיטר לילדים

לא הספקנו, אבל שיהיה לפעם הבאה:

מסגד אל ג'אזר מאד יפה. שווה הצצה זה קרוב למליסנדה.

הגנים הבאהים

מוזיאון אסירי המחתרות.

bottom of page