top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

רשימת המתנות שכל יולדת תל אביבית תשמח לקבל


 


בהריון מתחילה תקופה לקראת הלידה שנקראת תקופת הקינון. את מתחילה לעצב את החדר, לקנות כבר בגדים מהממים ו״רק את הבובה הזאת, מבטיחה״. כיף להתכונן ומצד שני יש חשש גדול לקנות חפצים לתינוק שעוד לא נולד ואת מעדיפה לדחות את הקנייה לאחרי הלידה. נוסף לכך, חשוב לקחת בחשבון שחברים ומשפחה ירצו לתת מתנות ואין צורך לקנות את הכל מראש כי בסוף הדירה שלכם תראה כמו סניף של שילב.

השיטה שלי הייתה לקנות רק את הדברים הבסיסיים (חיתולים, לבוש לימים הראשונים וליציאה מבית החולים, אבזור בסיסי של הבית וכד׳) ואת הדברים הכיפיים שאין בעיה לקבל בהמשך הוספתי לרשימת מתנות. הרשימה טובה בדיוק לאותם רגעים לאחר הלידה כאשר הדודים שואלים ״מה אתם צריכים?״, וביננו באותו רגע כל מה שאת יכולה לחשוב עליו הוא איך מתמחרים שעות שינה, ואין לך באמת מושג מה עוד חסר בבית. כחנונית טובה הכנתי מבעוד מועד גליון spreadsheet, שהוא בעצם גליון אקסל שפתוח לעריכה על ידי מי שקיבל את הלינק לרשימת המתנות. כל מי שביקש את הלינק לרשימה יכול היה לסמן ליד המתנה אם הוא מעוניין לרכוש אותה, מה שמנע כפילויות.


כמובן שלא הכרחנו אף אחד להיצמד לרשימה, ודווקא גילינו שאלו שהתעקשו לקנות מתנה שלא נמצאת ברשימה, נתנו מתנות מעולות - למשל צעצועי התפתחות שהילד שלהם מאד אהב, פתרונות לעגלה שהצילו אותן בחופשת הלידה ועוד.

החלטתי לחלוק איתכן את רשימת המתנות שלי שכל יולדת תל אביבית תשמח לקבל. רב ההמלצות צמודות לרשימה המקורית, וחלק גיליתי בדרך.

1. מזרן פעילות חוץ- CoolyToGo

אם עוד לא הכרתן את קולי, זה הזמן. החנות הותיקה הממוקמת במתחם באזל, היא גן עדן לאמהות צעירות. אזהרה: יש סיכוי שתרצו לעבור לגור בחנות, בהנחה שכל המתיקות הזאת לא תהרוג אתכם. לחנות יש מפעל טקסטיל מאחור ואת כל מוצרי הטקסטיל הם מכינים שם. בנוסף הם מחזיקים מותגים יוקרתיים של צעצועי ילדים מבובות Happy Horse מהולנד ועד Jellycat המותג הצרפתי.

מזרן הפעילות חוץ הוא נכון לעכשיו המוצר שאני הכי מרוצה ממנו. הוא קל, מתקפל בקלות, והכי חשוב - הוא מהמם. אנחנו לוקחים אותנו איתנו לכל מקום, לבריכה, לפארק, לחברים או להורים. פורסים אותו בקלות ואז יש מקום לקטנטנה לשחק.


2. תיק החתלה -

כשעמדתי מול המשימה של בחירת תיק החתלה, היו שהסבירו לי שעדיף כמה שיותר גדול, היו שאמרו קטן, חלק אוהבות תיק מסנג׳ר וחלק תיק גב. מבחינתי השיקולים המרכזים היו שיהיה נח לסחוב אותו (ולא ארגיש כאילו אני סוחבת משהו חסר פרופורציה), שיהיה יפה (בארור!), העדפתי תיק גב ושיהיה מיועד להיות תיק החתלה (לא תיק גב יפה שאני אסב אותו לטובת העניין). נעזרתי רבות בפוסט המהמם הזה של 9inStyle ולא יכולתי לעשות את זה יותר טוב עבורכן. ספוילר - בסוף בחרתי בתיק קיפלינג גב בצבע שמפנייה שהגיסים המהממים קנו לנו.


3. נחשושון -

מלבד היכולת של הנחשושון לשדרג את הלוק של כל משטח תינוקות, הוא מסתבר כגם סופר שימושי. הנחשושון נועד להקטין משטחים גדולים לקטנטנטים שרגילים עוד להיות מכורבלים ברחם, ולהגן על הראש מהקיר כשמחתלים אותם או מדופן העריסה במיטה.

הנחשושונים המועדפים עליי הם שוב מקולי, למרות שיש עוד הרבה חנויות מקסימות שמחזיקות נחשושים שונים.


4. כותנה מצרית כבר אמרנו? כי לילדה שלי רק הטוב ביותר!

אז אני אתוודא שמצעים מכותנה מצרית עוד לא יצא לי לקנות לעצמי אבל לקטנטונת כבר יש. הכירו את מיכל, מעצבת מוצרי תינוקות מוכשרת ואת החנות שלה Ndoto. המוצרים נעשים בעבודת יד ומכותנה מצרית כבר אמרנו, הם יפייפים ונעימים והם כחול לבן. מה יותר מזה?

אז מה אהבתי? קודם כל המצעים הנעימים ואז הריפודון המושלם לעגלה. נעים נעים ויפה. הכריות מקסימות ושדרגו את החדר וגם הנשכני בד.


5. חיתולי במבוק -

נכון, אתן צודקות. ברשימת הקניות ללידה כתוב לכן חיתולי טטרה ולמשקיעים אולי גם כתוב חיתולי כותנה. מה עכשיו אני מבלבלת אותכם עם סוג שלישי?

חיתול המבוק מיוצר מצמח הבמבוק, ולכן הוא אורגני ונעים במיוחד למגע. גם אם יהיה לכן אחד או שניים כאלו, אתן תמצאו שאתן מעדיפות להשתמש בו הכי הרבה. אני פורסת אותו על המזרן בחוגים או על משטח הפעילות בחוץ, מכסה את גאיה כשאנחנו יוצאות מהאוטו נגד השמש, ומכסה אותה בעדינות בבית כשלא מספיק קר לשמיכה אבל עדיין בא לה להתכרבל.

החברה המפורסמת היותר היא Aden & Anis, אבל מצאתי פתרון כחול לבן מעולה בחנות בשם במבו-לנד.


6. בגדים -

הנה הגענו לשלב הכייפי ובאמת שיש הרבה אופציות בארץ. ישנן רשתות בינלאומיות עם דברים מקסימים, האהובות עליי הן זארה בייבי, בייבי גאפ וקרטרס. לצידן יש יותר ויותר מעצבים ישראלים עם בגדים אופנתיים ולא תינוקיים ומבדים איכותייים. אחת האהובות עליי היא Sugar & Spice. את הקולקציה ניתן למצוא באתר שלהם או באחת משתי החנויות בדיזינגוף שמחזיקות עוד מוצרים שווים כמו אביזרים וצעצועים של חברת Skip-Hop. הבגדים נמכרים במחירים שווים לכל נפש, מביעים ילדות וצבעוניות אבל לא מתיקות זולה ומוגזמת. עוד בהריון ידעתי שלא משנה אם זה יהיה בת או בן, את האוברול אננסים הזה הם חייבים. אין על האננסים האלה.


6. כיס לעגלה -

הדבר הכי שימושי שקיבלתי היה הכיס הזה. לא חשבתי שאצטרך כזה, אבל כשהתינוקת בוכה ואת צריכה להרים אותה, את מוצאת שאין באמת איפה להניח רגע את המפתחות של האוטו, הפלאפון או משקפי השמש. בטח שאין מקום בעגלה לשייק פירות שבדיוק קנית בתמרה בטיול בשדרה ואת לא יכולה להניח אותו בעגלה כי הוא ישפך. זה הפתרון לכל הדברים הקטנים שאנחנו צריכות בשלוף ולא באמת נכניס ונוציא מהתיק כל פעם.

אזהיר שראיתי לא מזמן וידאו באחת מקבוצות הפייסבוק של אמא שבדיוק כך כייסו אותה. ממליצה (כמה שאפשר) לשים עדיין עין על הדברים.

אני קיבלתי את הכיס של Skip-Hop, אבל מצאתי את החיקוי הזה באיביי שנראה לי לא פחות שווה והרבה פחות יקר.


ביננו, היה קשה לבחור רק מוצר אחד או שניים מכל החנויות המוזכרות פה כי האמת היא שהייתי שמחה לקבל כל דבר מהן (או לפחות זיכוי :)). הן כולן (מלבד התיק החתלה) תוצרת כחול-לבן והכי כייף לפרגן לכשרון מקומי.

יש לכן רעיונות נוספים למתנות? שתפו אותי אני תמיד שמחה לשמוע.


bottom of page