top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

אופנת בגדי ספורט או במילים אחרות נוח הוא העקב החדש


30.9.18

(שנתיים אחרי הכתבה הזאת עדיין סופר רלוונטית בעיני, אם לא יותר - אז הרשתי לעצמי להוסיף לה קצת מידע וגם הטבה מיוחדת לקוראות בסוף).

אם את אחרי לידה, סתם לא מרגישה בנוח עם הגוף שלך או פשוט מעדיפה נוחות הכתבה הבאה היא בשבילך. איך נהיו בגדי הספורט אופנה בפני עצמה; איך לובשים אותם ולאן מותר; ונקנח בהשראות מעולות לאיפה קונים.

לפני שנה הסתובבתי לי באפר ווסט סייד בניו-יורק עם ידיד שלי, תושב השכונה, ובהינו בעוברים ושבים. אותו ידיד העיר שהוא מרגיש מאד לא בנח עם כך שהוא לא מספיק לעשות ספורט, אבל סביבו בכל שעה ביום השכנים, ובעיקר השכנות, נראים בדרך או בחזרה מאימון. ״מתי כולם מספיקים ומתי לכולם נגמרו התירוצים והם באמת התחילו להשתמש במנוי לחדר כושר?״. שאלתי אותו אם הם סיפרו לו על אימון או על שיטה סוחפת, והוא ענה שלא, ״הם פשוט כל הזמן בבגדי ספורט״ אז הוא שיער שהם לפני או אחרי אימון. ואז גיליתי לו את הסוד, הרבה מאותם שכנים ושכנות לא ממהרים לשום שיעור ספינינג הם פשוט חלק מהטרנד. נוח הוא העקב החדש.

כבר תקופה שעיתוני האופנה העולמיים נלחמים באופנה המשתרשת של טייץ וגופיית ספורט ברחוב בלי שום קשר לאימון באופק. מנסים להילחם אבל כבר נכנעים לטרנד ואפילו מקבלים אותו. אין היום מותג שמכבד את עצמו, בין אם הוא מותג עממי או עילי, שלא מייצר ליין בגדי ספורט. הגיע הזמן פשוט לחבק את הבשורה הזו בשתי ידיים - בגדי ספורט הם אופנה לכל דבר ועניין.

קצת על איך הכל התחיל. בגדי ספורט הם אופנה בפני עצמה ותמיד עמדו שם לצד ליינים עם מטרות אחרות כמו בגדי עבודה, בגדי ערב ואופנת רחוב. רוב בגדי הספורט היו לאופנה שמשמשת ל- נו אתם יודעים, ספורט. אבל לא רק. לצד טרנד נעלי האייר ג׳ורדן האגדיות שנעלו אלו מאיתנו ששיחקו כדורסל, תמיד היו מותגים כמו Vans או אדידס שיצרו סניקרס אופנתיות שנלבשו גם עם ג׳ינס לתיכון. נסו להיזכר לרגע בסדרה המיתולוגית Fame (תהילה) בשנות ה80׳ שהיוותה השראה לדור שלבש חולצות גזורות בכתפיים, חזיות ספורט, בגדי גוף צבעוניים ושלא נשכח את החותלות.


מתוך הסדרה ״תהילה״ בשנות ה80׳

הטרנד הספורטיבי העכשווי התחיל ממקום אחר אבל לא בהכרח שונה. מצד אחד, אנחנו לא מתחקים אחר סדרת טלוויזיה מצליחה, והאופנה מתגברת בשל ההיצע האינסופי, הדגמים המחמיאים ויותר מהכל הנוחות. מצד שני, אנחנו כן מתחקים אחר מפורסמים אנחנו פשוט לא שמים לב שאנחנו עושים את זה. אם פעם היה נגרם אסון אם הפפראצי תפס איזה כוכבת בטייץ, לא מאופרת, מורידה את הזבל, אז היום אותן כוכבות מחבקות את האופנה ותעלנה תמונות נוחות וחתיכיות שלהן לאינסטגרם מול המראה בג׳ים (חדר-כושר). הגוף החטוב בחדר-כושר ומחוצה לו כבר נהיה קטע וכולם מעלים תמונות שלהם, עם או בלי שרירים, בבגדים צמודים או loose ומותגים מפוצצים. עיינו ערך בר רפאלי שלנו והקרדשיאנס למיניהן בארצות הברית.


הדוגמנית ג׳יג׳י חדיד בטייץ של אדידס וחזיית ספורט ברחוב (מתוך האתר של Vouge)

אז למה בגדי ספורט מחוץ לחדר הכושר:

1. הם מחמיאים - גם אם כבר חזרתן לגוף של לפני הלידה ובעיקר אם אתן מרגישות שעוד נותרו כמה קילוגרמים להשיל, בגדי ספורט טובים יודעים לאסוף, להרים ולחטב את מה שצריך. אתן בטח חושבות שצמוד זה דווקא לא מחמיא כי אי אפשר להסתיר כלום, אבל תתפלאו כמה זה בדיוק ההפך.

בנוסף, טייץ טוב גם אוסף את רצפת האגן והבטן ועוזר לחזור לכושר ללא כאבים בבטן התחתונה אחרי לידה.

2. הם סופר נוחים - נסו לעשות משהו עם תינוקת קטנטנה שלא כולל הרמה, התכופפות, ריצה, ניגוב פליטות בגבהים שונים, נענוע להרגעות, פירוק/הרכבת העגלה בעוד אתם מחזיקים 5-10 ק״ג על יד אחת, קיפוץ על כדור פילאטיס והבנתם את הכוונה. אז כן, סניקרס וטייץ בכל שעה ביום זה נוח.

3. יש היום מגוון אדיר של בגדי ספורט - רק תבחרו. צבעוניים, עם צורות, חלקים, סקיני, loose, חושפניים או חסודים. הכל מהכל ובמגוון מחירים. תיכף נדבר גם על המלצות.

4. מחמיא כבר אמרנו?

אז איך לובשים את בגדי הספורט ולאן (אם לא לאימון):

1. בגדי ספורט איכותיים - לרזות במיוחד או ללא מזיעות שביננו הטיפ הזה אולי לא רלוונטי, והשלוש הללו מוזמנות לדלג לסעיף הבא. בגדי ספורט איכותיים מחברה מוכרת לרב יעשו עבורכן את העבודה - יחטבו, ינדפו זיעה ויריחו טוב אחרי אימון. בעיני, עדיף שיהיו מעט בגדי ספורט אבל שיהיו איכותיים. זו השקעה משתלמת.

2. כשיש ספק, תדבקו בצבעים נטרליים - אני אישית אוהבת בגדי ספורט בולטים, שונים ויצירתיים אבל אני ארגיש בנוח ללבוש אותם דווקא לשיעור זומבה שלי ולא בהכרח ברחוב. כשיש ספק, עדיף לדבוק בטייץ שחור וחולצה לבנה, אי אפשר לפספס איתם.

3. תתלבשו בהתאם לאירוע - לשיעור התפתחות הילד, לסיבוב בנווה צדק או כשאתן קופצות לחברה, לבישת בגדי ספורט תעבוד מעולה. לקונצרט בפילהרמונית או ארוחת ערב בהוטל מונטיפיורי - פחות מתאים. מה לגבי לארוחת בוקר אתם שואלים? אני אחליק לכן את זה אם תשקיעו לפחות באיפור (אבל אם שואלים אתכן אני לא אישרתי את זה).

4. אביזרים בהתאם - אם אתן לובשות בגדי ספורט אז גם האביזרים שלכן צריכים להתאים לאותה אווירה ספורטיבית. זה לא אומר שאתן חייבות ללבוש סוויטשירט פיג׳מתי, להפך. גם ג׳קט ג׳ינס או ג׳קט עור ישלימו את הלוק הספורטיבי. אם באמת הלכתן על לוק ספורטיבי אז כנראה שלא תנעלו נעלי עקב שפיציות עם טייץ מקושקש וגופיית ספורט, אבל סניקרס יעבדו מצוין. אם בא לכן נוח אבל יותר ׳לבוש׳, אז נעלי בובה ישדרגו טייץ בייסיק וחולצת כפתורים ארוכה.

5. אל תגזימו - אם בחדר כושר אתן מהמהממות שמסתובבות עם חזיית ספורט ומכנס קצר, אנחנו מפרגנות, אבל ברחוב תיראו אלגנטיות יותר בטייץ ארוך וחולצת בטן ואיזה סוויטשירט פתוח או חולצה שמרמזת על חזיית הספורט עם כתף חשופה או גופייה גברית פתוחה בצד. בקיצור, ברחוב אין צורך בכל כך הרבה עור (קחו דוגמה מג׳יג׳י בתמונה למעלה).

אז הנה כמה השראות שתבינו על מה בתכלס אנחנו מדברים פה.

קודם כל ניתן את הכבוד ל NIKE החברה שבאמת עשתה את זה ראשונה. לנייקי מוצרי ספורט יפים, מחמיאים ולא נהרסים מהר בכביסות.


טייץ מושלם של נייקי - 450 ש״ח באתר

נמשיך בחולשה אישית שלי - Lululemon. מותג בגדי היוגה המדהים שאפילו השקית הרב פעמית שלו שמקבלים בקופה הפכה לקטע. המותג מציע מבחר אופנתי וייחודי, בדים נעימים ומעולים לספורט. המחירים לא זולים אבל פריט אחד או שניים בארון הם השקעה טובה. אני אישית מאוד אוהבת את חזיות הספורט שלהם.


לולולמון - חזיות ספורט ושקיות אופנתיות.

אם אתן ממש בעניין של להתלבש כמו באפר ווסט סייד, הנה המותג בשבילכן - Bandier. בחנות בצ׳לסי ובאתר יש מגוון בגדי ספורט מאד מיוחדים של שלל המעצבים השונים. בתמונה מטה דוגמה שמדגישה את הדגמים המיוחדים של המותג.


כמו שציינתי, אין היום מותג שמכבד את עצמו שלא הוציא כבר ליין פיטנס. H&M היותר עממיים מצליחים עם דגמים מעניינים, אבל בעיני מפספסים את עניין האיכות ובבגדי ספורט זה כל הסוד. הם לא נושמים מספיק ומניסיוני האישי לא נעימים על הגוף בזמן פעילות ספורטיבית. עם זאת, הם בהחלט יתאימו לאופנת בגדי הספורט לבית הקפה השכונתי. הנה דוגמא.


לעומתם, ויקטוריה סיקרטס מצליחים שוב להפגין הבנה במה נכון לגוף הנשי ועושים זאת עם קולקציית אקטיב למופת.


VS Sports

ואיך אפשר בלי ניחוח ישראלי לסיום. חברה ישראלית שכולנו תמיד משלימות אצלה את המלתחה הנוחה היא חברת היינס (S-Wear) הותיקה. לחברה בגדים נוחים מאיכות טובה, טופים מעולים ואני בעיקר אוהבת את גופיות מוזמביק שלהם עם הטופ המובנה בפנים. הטייצים אומנם לא מחטבים יחסית, והחזיות לא מספיק תומכות בזמן שיעור ספורט, אבל הבגדים מעולים להסתובב בהם ברחובות בקיץ הישראלי. היינס גם לאחרונה התחדשו בקולקציית אקטיב שנראית מבטיחה ותמיד נחמד לפרגן למותג כחול-לבן. אני שמחה לראות שיש יותר ויותר מעצבים ישראלים שנכנסים לתחום אופנת בגדי הספורט ובקרוב נזכה לעוד אופציות מחמיאות.


(נוסף בספטמבר, 2018)

והנה השדרוג שהבטחתי. מותג ישראלי שקם בזמן הזה ואני מאוהבת בו נקרא Lupop. בתמונה אתם רואים את הלוק שאני הכי חורשת עליו - הטיץ הזה וסופרגה לבנות וטישירט לבנה. המחירים לגמרי סבירים והנה החלק הכייפי, הקוראות של dressuptelaviv זוכות ל15% הנחה ממני בקניה באתר עם הקוד TelAvivDressUp. תהנו וספרו לי איך היה :)


אז להתראות בפעם הבאה בשדרה בטייץ?

bottom of page