top of page
  • תמונת הסופר/תHilly Rejwan Sorek הילי רג'ואן שורק

האם יש שיטת טיפול בצלקת מניתוח קיסרי?

יולדות קיסרי ואז נושאות איתנו את הסימן גבורה הזה על הגוף לנצח. צלקת מניתוח קיסרי. אבל האם יש דרך להפוך אותה לאסתטית יותר? האם חייבים להוציא על זה הון? כל התשובות שלי בפוסט הבא.


כשידעתי שאני הולכת לניתוח קיסרי, עניין אותי עניין שיכול להיות שישמע שיטחי להרבה מכן, אבל לי הוא היה מאוד מהותי - איך תראה הבטן שלי אחרי כל הסיפור הזה, האם אוכל לחזור ללכת עם ביקיני ומה יהיה עם הצלקת?

אז כרגיל, עשיתי מחקר ואני משתפת אתכן עכשיו בכל הממצאים שלי ומה עבד לי טוב.


טיפול ראשוני:

מיד אחרי הניתוח תקבלו הנחיות מדויקות מהרופא לחיטוי. לחטא ולנקות טוב את הצלקת עם סבון ומים זה מהותי. אני השתמשתי בסבון טבעי של בייביטבע מיד לאחר הניתוח. בהתחלה זה מוזר ממש בכלל להתעסק באזור הזה אבל זה גם ממש חשוב - גם פסיכולוגית, לא לפחד מהאזור, וגם הגיינית, לחטא ולנקות את הצלקת.

עוד טיפ ממני, בהתחלה כל האזור נפוח, תנו לגוף את הזמן לעשות את שלו - זה לא יראה ככה בסוף. לי בימים הראשונים הנפיחות נראתה כמו הצטברות של נוזלים אז שמתי תחבושות מגנזיום על הבטן (מגנזיום סופח נוזלים). גם אותם רכשתי בבייביטבע.


אחרי כמה ימים:

אחרי משהו כמו 24 שעות ואילך התחלתי להתיז על הצלקת ספריי לטיפול בצלקות (שמתאים גם אחרי לידה רגילה). יש מלא סוגים בשוק, שלי היה מבייביטבע. המשכתי להשתמש בו בשנה הראשונה - אבל שימו לב לחלק הבא.


הטיפ החשוב ביותר - טיפול לשנה הראשונה:

לפני 8 שנים שברתי את הכתף ועברתי ניתוח. כתוצאה מכך יש לי צלקות מכוערות בכתף שאני ממש שונאת. שום דבר שניסיתי לא עזר. המוצר היחיד שהצליח להגמיש אותם ולגרום להם לא להיות כל כך אדומות/כהות היה מוצר יריעות סיליקון שנקרא סקרבן. ידעתי מיד כשאלד בניתוח קיסרי אנסה את המוצר הזה שוב.

עכשיו שימו לב לטיפים הבאים כי הם הכי חשובים שיש.

סקרבן עולה הון בעיקרון. אם תרכשו קופסא היא יכולה לעלות כמה מאות שקלים טובים. אבל! מה שאנשים לא יודעים שבאמצעות מרשם פשוט מרופא משפחה הקופה מכסה משהו כמו 70-80% מעלות המוצר!


סקרבן. היריעות שהצילו לי את הצלקת.


מה טוב ביריעות?

היריעות הן כמו פלסטר סיליקון שקוף. הן רב פעמיות, וטובות למשהו כמו 3 שבועות - חודש. קופסא תחזיק לכם כמעט שנה בעצם. הן שומרות על הלחות של הצלקת שזה הדבר הכי חשוב ועוזר לצלקת להצטלק יפה. לי באופן אישי הן הכי עזרו עם הגרד שיש סביב הצלקת.


איך משתמשים:

קונים חבילה של 15X10 או גדולה יותר וגוזרים פס שהוא עבה יותר מהצלקת עצמה. פשוט מניחים על העור ומורידים במקלחת. רצוי לשטוף את היריעות מדי פעם עם הסבון שבא עם זה. כשהדבק של היריעה מתחיל לפוג זה אומר שהגיע הזמן להחליף אותה.


איך מקבלים את ההנחה בקופה:

מבקשים מרשם מרופאת המשפחה.

מכבי: לי יש מרשם ממוחשב וזה מספר המק"ט יריעת סיליקון סקרבן אלסטי 80240.

כללית: המרשם הוא דרך מכון ריפוי בעיסוק.

תרכשו חבילה של 15X10 או גדולה יותר ותגזרו בהתאם.


עד מתי הולכים עם היריעה:

אני 11 חודשים אחרי לידה והאמת שהפסקתי לפני כמה חודשים כשהיא הגיעה למצב שהיא שטוחה ויחסית בהירה ולא מגרדת. אם יחזור הגרד, אשוב לשים את היריעות שעוד יש לי בבית.


למה אנחנו לא יודעים על זה? שאלה מצוינת. כשהשתמשתי ביריעות לפני 8 שנים זה היה עוד מוצר חדש ואמרו שעוד לא מכירים אותו. הייתי הולכת למרפאת ריפוי בעיסוק של הכללית (אלוהים יודע מה הקשר) והאחות שם הייתה מוציאה לי את היריעות מאיזה ארון ציוד. הכי מחתרתי והזוי. היום אני במכבי, יכול להיות שבכללית זה עדיין ככה אני לא יודעת. וגם המסקנה שלי מהלידות היא שיש הרבה מידע חשוב שאם אין אינטרסים למערכת הרפואית לדחוף הם פשוט לא טורחים לחלוק או ללמוד אותו.

מקווה אבל שהבלוג פוסט הזה יגיע למספיק נשים ויעזור לכולנו בהתמודדות.


ספרו לי אם יש עוד מידע שלא סיפרתי וצריך לחלוק עם החברות.


בהצלחה,

הילי




bottom of page